Vormen van coaching

Wandelcoaching is heel effectief, onder andere omdat we ontworpen zijn om iets te doen. Dit kan bijvoorbeeld een NS wandeltocht zijn vanaf station Steenwijk. Ideaal zou zijn een wandeling vanaf je context en weer terug, bijvoorbeeld vanaf je werk, eventueel buiten werktijd of in het weekend. Voordeel is dat je op die manier bewust en onbewust context en coaching aan elkaar knoopt, zodat het geen van elkaar afwijkende leefwerelden blijven.

Chatcoaching is effectief omdat je dan vanuit je context contact zoekt op een moment dat dit voor jou het meest nuttig is. Dan heb ik even de tijd heb om na te denken over een optimale reactie, eventueel nadat ik een ommetje heb gewandeld. Chatten heeft ook het voordeel dat je context en coaching aan elkaar knoopt, zonder dat je opmerkingen krijgt vanuit je omgeving. Mijn voorkeur zou zijn chatten via Signal of Threema om te voldoen aan de wettelijke privacyregels. Maar als je liever chat via WhatsApp dan kan dat ook.

Videobellen kan bijvoorbeeld via Jitsi, Whereby, Signal (mijn voorkeur) of Threema om te voldoen aan de wettelijke privacyregels. Als je een andere voorkeur hebt dan kan dat ook. Voordeel vergeleken met chatcoaching is dat lichaamstaal helpt om elkaar te begrijpen. Signal vind ik handig omdat dit ook via de laptop kan.

Deze drie vormen van coaching kunnen elkaar prima aanvullen en afwisselen.

Contact

Wat vind je nuttig om over te praten?

Voornaam
Achternaam
Als cliënt maak ik zelf een verslagje van het gesprek of misschien zelfs wel een reflectieverslag(je).
Wat vind je er van als ik je vriendschappelijk, betrokken en begripvol plaag en uitdaag met warmte, waardering en humor?
De ambulante ontklemmer met een gelaatsmasker onderweg tijdens de coronacrisis.
De ambulante ontklemmer met een gelaatsmasker onderweg tijdens de coronacrisis.